Acer Aspire 9813WKMi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 9813WKMi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

majapahit 19-05-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 9813WKMi

zoals anderen hier al opmerken over de Acer 9813 9814 9815: kolossaal, loopt als een speer / tenminste: nu ik er een DANE Elec 1GB ACER PC2-5300 667 module bij gepropt heb. ZEER aan te raden. Vista starten / installeren duurt een eeuwigheid - mede door de ingebouwde stapel randapparatuur die aanwezig is - maar loopt dan stabiel (daar kocht ik m voor), echter nu met 2GB zie ik dat Visa schoon 1.2GB inneemt / oftewel een trage 9813 met 1GB wordt sterk afgeremd door eindeloos (en onmerkbaar ) swappen. Laadt Word / Excel / IE etc. nu 2x zo snel.
ACER geheugen kost een vermogen doe dus als ik, en koop van DANE of een andere SODIMM bakker die speciale versies maakt voor de verschillende Noteboek merken. Bij mij werkt het.
Dit is de notebook met (per mei '07) het scherpste en stabielste scherm, net effe beter dan Toshiba, HP, Sony welke ik ook bekeken heb. En heel erg op gelet, want ben een tikkie kippig, en merk het meteen.
Overigens, Media Center is niet helemaal toppie, mn Samsung scherm met S-Video ingang, werkt een stuk sneller, dan dat eerst door een OS heen moet worden gedecodeerd / en verliest qualiteit, maar daar kan Acer niets aan doen.
Kleinigheidje: wilde niet in 'sleep mode' / startte steeds op, werd verholpen met een NVidia driver update (zit nu in Windows Update).
Of voor gamen geschikt is moet ik nog testen, later. Als hulpscherm voor mn Flight Simulator uiteraard prima.
Overigens andere kleinigheidje, toetsenbord heeft tikkie kleine toetsen en rare layout, dus schrijvers en journalisten, let daar nog eens goed op, was flink wennen voor mij (en heb je niet in de gaten in de showroom).
En je DVD's / movies afspelen op dit ding is werkelijk waar praaachtig / met prima geluid (3 speakers), (veel) mooier dan mn Samsung 214T (21)! (wel even equalizer software instellen)

Stan v H. 30-03-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 9813WKMi

Werkelijk een Supermachine, Snelheid, Beeld,Grootte, noem maar op, perfect !!!

De notebook gebruik ik als vervanger van een Desktop PC.
Zet de notebook aan ga even ongeveer 45 minuten koffie drinken, en alles gaat vanzelf, zonder enige hapering.
Het maken van Windows Vista backup DVD's werkt gewoon goed.

Ik heb hem nu een week in bezit, en ik kan en wil hem niet meer missen.

Als je het gewicht niet belangrijk vind, is dit een absolute aanrader.

Ruud1966 03-03-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 9813WKMi

Machtig groot apparaat, niet te tillen, maar perfect voor mijn doelstelling. Het is misschien niet de snelste in zijn prijsklasse, maar zo mooi.
Met name het beeldscherm is indrukwekkend groot en scherp. Je kunt er perfect dvd's op kijken. Ook het geluid is van goede kwaliteit. En verder zitten alle toeters en bellen erop..... Het zal niet mijn reismaatje worden, maar misstaat zeker niet in de huis- of slaapkamer.
Het enige wat ik niet weet is waar de afstandsbediening voor gebruikt wordt.